Bu Sene Dijital Oyunlar İçin 774 Milyon Dolar Para Harcayacağız

Bu Sene Dijital Oyunlar İçin 774 Milyon Dolar Para Harcayacağız

Küresel durumdaki oyun ile birlikte spor ve de mobil pazarlarını araştırma firmalarından Newzoo'nun raporuna bakılırsa, Türkiye içerisinde dijital oyun oynamakta bulunan 30,8 milyon tane kullanıcının, bu oyunlara sene sonuna kadar toplamda 773,9 milyon dolar tutarında bir harcayacak olduğu tahmin edilmekte.

OYUN - 2017-09-11 23:21:23 Bu içerik 333 kez okundu.

Küresel durumdaki oyun ile birlikte spor ve de  mobil  pazarlarını araştırma firmalarından Newzoo'nun raporuna bakılırsa, Türkiye içerisinde dijital oyun oynamakta bulunan 30,8 milyon tane  kullanıcının, bu oyunlara sene sonuna kadar toplamda 773,9 milyon dolar  tutarında bir harcayacak olduğu tahmin edilmekte.

Hollanda merkezli araştırma şirketi Newzoo'nun  verilerinden yaptığı derlemeye göre, Türkiye'de 30,8 milyon kullanıcı, aktif  olarak bilgisayar, konsol, akıllı telefon ve tabletleri üzerinden dijital Oyun  oynuyor. Rapora göre, Türk kullanıcıların bu yılın sonuna kadar 773,9 milyon  doları oyunlar için harcayacağı ve bunun da ülkeyi dünya oyun pazarı  sıralamasında 18. sıraya yerleştireceği değerlendiriliyor.

 Profillerine göre yapılan değerlendirmede ise ayda en az bir kez oyun  oynayan kullanıcıların yüzde 44'ünün kadın olduğu anlaşılıyor. Hem kadınlar hem  de erkeklerde mobil oyunların en çok oynandığı yaş aralığı ise 21-35.

Dünya bilgisayar oyun pazarı büyüyor

Raporun sonuçlarını değerlendiren Sosyal Medya ve Bilgi  Teknolojileri Strateji Derneği Başkanı ABDullah Çiftçi, aynı şirketin  araştırmasına göre Çin'de 565 milyon, ABD'de 160 milyon, Rusya'da 71 milyon,  Almanya'da 37,2 milyon, Fransa'da 31,6 milyon kişinin dijital oyun oynadığını  kaydetti.

Yaklaşık 7,5 milyarlık dünya nüfusunun 2,1 milyarının oyun oynadığına  işaret eden Çiftçi, buna bağlı olarak dünya bilgisayar oyun pazarının da her  geçen gün büyüdüğünün altını çizerek, "Dünya bilgisayar oyun pazarının ekonomik  büyüklüğü 2017 yılı sonuna kadar 108 milyar 900 milyon dolar olacak." dedi.

Oyun süresinde 3'üncü, pazar büyüklüğünde 18'inci

Çiftçi, Türkiye'nin toplam oyun oynama süresi bakımından  dünya  sıralamasında ilk 3'te olmasına rağmen pazar büyüklüğünde 18'inci sırada yer  almasında ise ülkenin genç nüfusunun etkili olduğunu vurguladı.

"Türkiye'de genç nüfusun çoğunlukta olması nedeniyle internet ile  büyüyen genç sayısı diğer ülkelere göre daha fazla ama oyuncuların çoğu klasik,  ücret ödemeden  oynamayı seviyor." diyen Çiftçi, ailelerin çocuklarını ücretsiz  oyunlara yönlendirdiğini ve internetten kredi kartı kullanımı konusunda da  çekinceleri olduğunu ifade etti.

Ebeveynlerin büyük bölümünün hiç sanal oyun oynamamış kişiler olduğunu  dile getiren Çiftçi, "Ayrıca sanal oyun oynayan çocukların önemli bir kısmı da  dar gelirli ailelere mensup. Avrupa ülkelerine göre milli gelirin düşük olması,  oyun harcamalarına da yansıyor." ifadesini kullandı.

"Genişbant internet erişimi etkili oldu"

Abdullah Çiftçi, Türkiye'de 2012 yılında yaklaşık 450 milyon dolar  olan pazar büyüklüğünün, bu yıl yaklaşık 774 milyon dolar olarak gerçekleşeceğini  kaydetti.

Sanal oyunlara yapılan harcamaların hızla arttığını ifade eden Çiftçi,  bunda Türkiye'nin 1 Nisan 2016'dan itibaren mobil oyunlar için gerekli olan  genişbant internet erişimine geçmesinin de etkili olduğunu bildirdi. Çiftçi,  genişbant internet erişim imkanına sahip hanelerin sayısının, 2017 Nisan  itibarıyla yüzde 78,3'e ulaştığını da sözlerine ekledi.

Sende Yorumla...
DİĞER HABERLER
Kıbrıs Otelleri