Pokemon Go, beklenenden kat kat fazla ilgi gördü

Yayınlandığı ilk günden beri oyun severleri kendisine çekmeyi başaran Pokemon Go'nun beklenenden 50 kat yüksek ilgi gördüğü açıklandı.

Pokemon Go oyununun üreticisi şirket Niantic, oyunu ilk olarak 15 dakika gibi kısa bir süre için Yeni Zelanda ve Avustralya ülkelerinde yayınlamıştı. Sunulan bu kısa süre içinde oyuna olan talep o kadar yüksek bir boyuta ulaştı ki, bu yükü kaldıramayan yapımcı şirket destek için Google’ı yardıma çağırdı. 6 Temmuz 2016’da tam sürümüyle ABD, Avustralya ve Japonya’da Android ve iOs cihazlar için piyasaya sürülen Pokemon Go’nun kullanıcı kitlesi kısa süre içerisinde büyüdü. Google müşteri güvenilirliği mühendisi Luke Stone tarafından Google Cloud Blogu’nda verilen detaylara göre, son zamanların en beğenilen mobil oyunu Pokemon Go’ya olan talep beklenenden 50 kat yüksek oldu.

Pokemon Go’ya talep Türkiye’de de fazla olmuş, hatta kullanıcılar henüz Türkiye’ye sunulmamışken oyunu diğer ülkeler üzerinden cihazlarına yüklemişti. Oyun severler ülkemizde Pokemon yakalamak için parklara, alışveriş merkezlerine hatta camilere akın etmişti. Buna ek olarak oyun severlerin oyunu oynayabilmek için camilere akın etmesi üzerine Diyanet’ten bu konu hakkında uyarı bile yapılmıştı.

Kısaca, Google‘ın cloud hizmetinden gelen bilgilere göre Pokemon Go  oyunu beklentinin 50 katında talep ve ilgi gördü ve gerçek hayatla birlikte artırılmış gerçekliği birleştiren oyun, yayınlanmasından bu yana 500 milyon kez indirildi. Artan talep karşısında oyunun yapımcısı yazılım sistemlerini ve sunucularını geliştirmeye devam ediyorlar.



Only registered users can comment.